Pubträff på Selmas 13 mars

Pubaftonen på Selmas krog 13 mars blev en succé

• Lars, en av ägarna berättar om verksamheten.
  • En ganska ny medlem av serveringspersonalen.
  • Nöjda och glada medlemmar del 1.
  • Nöjda och glada medlemmar del 2.
  • Matexempel: en jättestor och god Wienerschnitzel.
  • Tappkranarna från gästernas håll
  • Tappkranarna från personalens håll
  • Lars, en av ägarna berättar om verksamheten.
  • En ganska ny medlem av serveringspersonalen.
  • Nöjda och glada medlemmar del 1.
  • Nöjda och glada medlemmar del 2.
  • Matexempel: en jättestor och god Wienerschnitzel.
  • Tappkranarna från gästernas håll
  • Tappkranarna från personalens håll

Äntligen dags för en öl, ett glas vin eller en drink i mysig miljö med god mat och bra
service på Selmas krog på Fredsgatan. Några nyfikna och många träffsugna SPF:are kom för sällskap och samtal.

Vi blev 30-35 personer som fyllde restaurangens alla bord. Vi fick ett föredrag av ägarparet Petra (kock) och Lars. De vill attrahera positiva människor med bra värderingar. Det har resulterat i många stammisar. Namnet Selma har att göra med deras andra katt.

Ägarparet har för att inreda Selmas krog inte köpt en enda ny pryl så det är lite av en nostalgitripp att komma in i lokalen. Selmas krog erbjuder husmanskost och många Spendrups kvalitetsöl, främst på tapp. De erbjuder även några av Spendrups 1000 kvalitetsviner t.ex. Spring Village. Petra, ägarinnan, längtar till sin pension när hon fick uppleva vårt glada SPF-gäng.

Undertecknad tog i dessa dyrtider en Skagentoast med en stor starköl till en modest kostnad av 134 kronor, som kompletterades med en flaska 0.5 liter Mariestad, en favorit, för 74 kronor. Det räckte gott! Ser fram emot fler pubträffar på Selmas!

Clemens Flemström