Om föreningen

SPF Seniorerna i Sundbyberg är en av de lokala pensionärsföreningar i Sverige som är organiserade under Sveriges Pensionärsförbund, SPF. Vår förening bildades år 1983 och har cirka 600 medlemmar, de allra flesta boende i Sundbyberg.

SPF Seniorerna arbetar för att Dina intressen och behov som pensionär skall beaktas. Det gäller pensioner och skatter samt tillgång till vård och service. Vi erbjuder Dig som medlem i SPF Seniorerna Sundbyberg social samvaro i form av olika aktiviteter t.ex. studier, resor, föredrag, kulturella evenemang samt motion och friskvård. Via länkarna på hemsidan kan Du läsa mer om vårt aktuella program och övriga aktiviteter.

Som medlem kan Du också teckna fördelaktiga liv- och olycksfallsförsäkringar. Förutom SPF:s tidning Senioren, som också finns som taltidning, erhåller Du fyra gånger per år vårt lokala medlemsblad. Medlemsavgiften för år 2023 är 360 kr. Vänmedlem betalar 175 kr.

SPF Seniorerna Sundbyberg
Ginger Jureskog