Årsmöte 22 mars

Årsmöte präglat av ännu en ekonomiskt jobbig tid.

Årsmötet för verksamhetsåret 2021 fick skjutas upp en tid på grund av det ovissa läget gällande pandemin, men 22 mars kunde vi ha årsmötet i Allaktivitetshuset på Sturegatan. Mötet samlade ett 50-tal medlemmar och ordföranden hälsade alla välkomna till föreningens sedvanliga  årsmötesförhandlingar. Paul Grundin utsågs till ordförande för mötet och Carin Milton till mötessekreterare.

Mötesordföranden föredrog verksamhetsberättelse och räkenskaper för år 2021. Även detta år har varit ett ekonomiskt tufft år med löpande fasta kostnader och minskade aktivitetsbidrag. Som ny medlem i styrelsens valdes Maria Hjelmberg, då Lillemor Engelbrektson valt att sluta. Efter revisorernas rekommendation kunde de närvarande medlemmarna godkänna redogörelsen och bevilja ansvarsfrihet för styrelsen.

Årsmötet kunde därmed avslutas och en trevlig fikastund inledas med hembakade kladdkakor med en gräddklick. Före hemgång blev det lottdragning och många fina vinster fördelades på många glada vinnare – några hade verkligen turen på sin sida.

Stort tack till våra mötesvärdar, Lena Dagbacke, Kerstin Söderbäck och Muriel Hill, som fick kämpa lite extra denna dag, då lokalen var ny för oss och inte riktigt höll ”vanlig standard”.

Jag får också tacka för förtroendet att ha blivit omvald som ordförande för ytterligare ett år.

Ginger Jureskog