Årsmöte 20 februari

• Stort intresse för årsmötet.
  • Margareta informerar om Medlemsbladet och resa till Värmland. Ordförande och sekreterare i bakgrunden.
  • Anders informerar om aktuell status för SPF appen.
  • Kaffe, tårta och livliga samtal.
  • Ytterligare en bild på kaffeborden.
  • Fina vinster på det utsålda lotteriet.
  • Stort intresse för årsmötet.
  • Anders informerar om aktuell status för SPF appen.
  • Kaffe, tårta och livliga samtal.
  • Ytterligare en bild på kaffeborden.
  • Fina vinster på det utsålda lotteriet.

Drygt 50 medlemmar deltog vid årsmötet i Allaktivitetshuset på Sturegatan. Årsmötesförhandlingarna  leddes av Rolf Lindh med mötessekreterare Carin Milton vid sin sida.

Dagordningen liksom övriga punkter på dagordningen godkändes och under punkten Frågestund  informerade Margareta Andersson om de besparingsåtgärder som har eller skall vidtagas inom föreningen samt den planerade bussutflykten (3 dagar) med Albatros till Värmland. Besök kommer göras på bland annat Selma Lagerlöfs Mårbacka och Lars Lerins Sandgrund.

Anders Fors beskrev läget för den nyligen introducerade SPF-appen och var även behjälplig med installation av appen under den efterföljande kaffestunden.

Vidare informerades om att SPF-medlemskortet inte längre kommer att distribueras via tidningen Senioren utan finns att hämta vid behov på SPF:s lokal på Vegagatan. Förhandlingarna kunde därefter avslutas.

Sedan serverades Prinsesstårta och kaffe. Lotteriet (slutsålt för första gången) med fina vinster avslutade hela tillställningen.

Ove Gustavsson