Månadsträff 17 januari

Om SPF-app och Ungernresa vid årets första månadsträff.

Mötet tisdag 17 januari i Allaktivitetshuset lockade 43 medlemmar.

Först ut på scenen var Rolf Lindh, som presenterade den fantastiska SPF-appen. Med den kan alla som har en smartphone få aktuell information om föreningen i ”fickan” var man än befinner sig.

Vår förening liksom andra SPF-föreningar och Förbundet centralt kan snabbt få ut information om kommande program såväl som referat från nyligen genomförda arrangemang. Ett utmärkt sätt att förbättra kommunikationen med medlemmarna samt minska på kostnaden för t ex Medlemsbladet. Slutligen sonderades bland de närvarande och handuppräckningen visade på ett stort intresse.

Sven Aulin, tog vid och berättade om programmet för den planerade resan till Ungern 6–10 september, som äger rum under den årliga vinfestivalen.

Sven har mångårig erfarenhet av resor till Ungern och visade bilder som säkert väckte intresse. Sven tog oss visuellt med på flera av utflykterna och berättade med stor inlevelse om motiven.

Intresseanmälan kunde göras på plats efter mötet. Mer info i programmet på annan plats i tidningen och i nästa medlemsblad. Träffen avslutades med fik och lotteri.

Margareta Andersson