Månadsträff 28 november

• Intresserade medlemmar
  • Den sjungande polisen
  • Intresserade medlemmar

Trots första riktiga snökaoset för året hade många vågat sig ut för att lyssna på ett spännande föredrag om amerikanska stridspiloter som damp ner här i Sverige under andra världskriget. Tyvärr rådde influensatider så föredragshållaren ringde sig sjuk kvällen innan. Dessbättre hade programgruppen planer på att inbjuda en sjungande polis, PeckeAbrahamsson, till månadsmötet i april. Han var för tillfället fullbokad men just den 28 november var han ledig och lovade på stående fot att komma och underhålla oss.

Efter 37 år som polis presenterade han en underhållande föreställning om bedrägeri med en blandning av allvar och humor. Av egen erfarenhet berättade han om vilka som begår bedrägerier mot äldre, varför och hur man går tillväga. Han berättade även hur man kan skydda sig från t ex Sveriges värsta bedragare, Vincent Carlsson, som hållit på med grova bedrägerier och stölder sedan 1960-talet. Sedan 1983 har han dömts till fängelse i sammanlagt 42 år och åtta månader.

Vi blev också underhållna med några goa låtar på akustisk gitarr och fick även sjunga med. Avslutningsvis serverades kaffe och goda smörgåsar och sedvanligt lotteri med bl a amaryllisar och hyacinter i pris, som skänkts av Blomsterlandet i Bromma. Det tackar vi för!

Ginger Jureskog