Boule

Ansvarig

Conny Uddegren

0722-404 466

Våren 1994 startade Elsa och Hans Hallgren den Boulesektion som sedan dess blivit föreningens mest livaktiga.

Man började med 8 spelare i Almekärrsparken men redan året därpå var det 20 aktiva. Deltagarantalet bromsades av brist på banor och föreningen bearbetade kommunen för att få egna banor. Detta var framgångsrikt och efter eget anläggningsarbete kunde 8 fina boulebanor öster om Vattenpalatset invigas i maj 1999. (Källa 'SPF-föreningen Lerumsbygden 20 år 1980-2000)

Nuvarande ordförande i Boulesektionen Conny Uddegren samt spelledarna  Eva Sjöberg, Peter Wolf och Ethel Olausson sammankallar till spel tisdagar och fredagar.

Vi spelar på vår utebana (bakom Vattenpalatset) på sommaren mellan kl. 10.oo-13.oo och på vinterhalvåret spelar vi inne i vår fina boulehall mellan kl. 14.00-17.00, som vi hyr av kommunen tillsammans med 3 olika bouleklubbar inom Lerums kommun.

Banskötare Bertil Jacbsson, Rolf Olausson och Peter Wolf

Vi är ca. 40 aktiva medlemmar.

Vi deltar även i tävlingar som anordnas runt om i olika kommuner, bl.a. i Göta Älvdalsserien, samt utbyte med SPF Orust och PRO Lerum. Vidare tävlar vi varje år i Lerumsmästerskapet samt i DM trippel/par och i Förbundsmästerskapet i trippel som S.P.F. anordnar varje år med ca. 200 lag från hela Sverige ,med relativt bra resultat.

Från våren 2013 har vi ett förråd vid vår utebana för diverse förvaring.
Utflykter görs med lunchbesök på olika restauranger samt att vi anordnar vår/sommarfest och julfest varje år med mycket sång och musik.
Medlemskap i boulesektionen kostar 300 kr/år.