2023-09-03 Höstens dagbio

Samarbete med Häggen

Tillsammans med Ola Edeblom (verksamhetschef, Piteå Folketshusförening) har vi valt att visa följande filmer under hösten 2023:

28 September kl.14.00

Den tysta flickan

Vackert berättat i oscarsnominerat drama.
Den irländska "Den tysta flickan" visar vad kärlek - eller bristen på den - kan göra med ett barn.

19 Oktober kl.14.00

Coda

Amerikansk film från 2021 Drama/feelgood

17-åriga Ruby är den enda hörande medlemmen i en döv familj. Hennes liv kretsar kring att fungera som tolk för sina föräldrar och storebror. Hon arbetar på familjens fiskebåt varje dag före skolan. Men en dag går hon med i skolans kör och hennes körlärare upptäcker hennes fantastiska sångröst.

“En annorlunda mycket välgjord film med fantastiska skådespelare. Mycket musik ingår också i filmen."
Oscarsnominerad för bästa film och bästa manus.

30 November kl:14.00

Gröna boken

Trefaldigt Golden globe-belönade filmen ”Green book” har positionerat sig som en film med ett tydligt antirasistiskt budskap.

Pris: 125 kr inklusive kaffe på café Röda Lyktan mot uppvisande av biobiljett. Bröd betalar vi själva.

Film är bäst på bio!