Friskvårdsdag 22 maj

Hej seniorförening i Sundbyberg !

Nu blir det en uppföljning på seniordagen som vi genomförde i Aktivitetshuset Milot i höstas. Den här gången kör vi i Löthallen, på idrottsplatsen och i simhallen. Adress Fredgränd 2-4.

Alla pensionärer som bor Sundbyberg välkomnas och dagen startar 11.00 i Löthallen.

Efter lite förtäring, invigning av dagen med musikinslag så startar aktiviteterna. Det blir aktiviteter utomhus och inomhus eller bad i simhallen.

Det kommer vara ledarledda verksamheter som gympa, styrketräning, testa på flugfiske på land, enkel orientering mm till att spela boule, kasta frisbee mm då det passar in!

Det finns gott om omklädningsrum om man vill byta om – annars kan det räcka med bekväma utomhusskor. Vill du gå till simhallen så glöm inte badkläder och ett hänglås till klädskåpet.

Det som är extra kul den här gången är att biblioteket är med så det blir lite boktips och möjlighet att spela lite sällskap inne i Löthallen.

Tipspromenad finns såklart.

Vi hoppas att alla kommer hitta något att göra.

Vid 14.30 tiden avrundar vi dagen med kaffe o kaka och prisutdelning på ”hamburgerlotten”.

Vi önskar att man anmäler sig och det gör man via  https://www.sundbyberg.se/friskvardsdag eller hosTräffpunkterna, det går även att ringa 08 – 706 83 69

Senast den 17 maj önskar vi ha in anmälan.

Varmt välkomna, vi hoppas att ni kan sprida det här till alla era seniormedlemmar i Sundbyberg.

Hälsningar från
Sektorn för Kultur och Fritid
Sektorn för Välfärd och Omsorg
Föreningar i  Sundbyberg