Gökotta 22 maj

Det har blivit en tradition att medlemmar från SPF Ryd och SPF Urshult träffas på gökotta i maj. Detta år var det Urshultsföreningens tur att inbjuda. Vi tog oss till Bosgård, där gårdens ägare hälsade oss välkomna. De hade arrangerat en tipspromenad vid sjön Åsnen där vi också kunde njuta av den underbara äppelblomningen. Flera pauser gjordes då vi fick intressant information bland annat om hur man tidigare utnyttjade sjön för transporter. Ett vätskestopp blev det också med servering av must från gården.
Sedan samlades vi vid Hvembo kyrkplats där Urshults första kyrka byggdes. De medhavda kaffekorgarna njöt vi av där och några passade på att grilla. Priser till vinnare i tipsrundan delades ut. Göken fick vi också höra på riktigt nära håll!