Medlemsbrev från SPF Seniorerna Järfälla, maj 2024

Hej SPF-medlem!
Sköna maj, välkommen…
Det är på tiden att maj kommer och med den lite värme. April har inte varit en rolig månad med kalla vindar, snö och regn. Trots vädret blommar det för fullt och fåglarna har hållit på med sin parbildning, t.o.m. två veckor tidigare är vanligt.

Nu är dessutom det nya numret av JärfällaSENIOREN på väg ut till dig, så sätt dig och bläddra igenom den och anmäl dig. En del aktiviteter blir snabbt fulltecknade, så skynda dig.

Medlemsbrevet tar nu sommaruppehåll och återkommer i augusti. Jag hoppas att du får en sådan sommar som du vill ha.

Styrelsen informerar:
I början av april hade vi en utbildning i HLR (hjärt-, lungräddning), där ett 15-tal av föreningens funktionärer deltog. Vill du veta var det finns hjärtstartare i offentliga miljöer kan du gå in på hjärtstartarregistret.se.

Viktig information om medlemskorten:
I år skickas inte medlemskorten ut med tidningen Senioren. I stället får du gå till vår expedition på Engelbrektsvägen 16 B och hämta ditt medlemskort. Öppettider: måndag och torsdag kl. 9.30-11.30. Kod 6565

Extrainsatt dagstur till Nynäshamn och Dragets kanal 12 juni:
Intresset för dagsresan den 3 juni var mycket stort och den är fullbokad. Vi har nu tillsammans med SPF-Grindslanten i Sollentuna lyckats ordna ytterligare en tur, den 12 juni. Anmälan till turen 12 juni görs till expeditionen senast torsdag 16 maj. Resekompaniet sänder ut deltagarbevis och faktura. För fullständigt program se vår hemsida eller Facebook.

SPF-förbundet anordnar Folkhälsovecka 20-24 maj 2024:
På förbundets hemsida kommer det dagligen att finnas digitala föreläsningar, kan också ses i efterhand, bl.a. kommer en att handla om tandhälsa. På samma hemsida kan du också anmäla dig till en stegtävling, med fina priser som lottas ut, pågår alla dagarna. Ta med dig en granne eller kompis och samla steg. Lokalt vill vi puffa för aktiviteter som är i full gång. varför inte prova på bowling, pingis eller boule. Tider och platser hittar du i Järfällasenioren nr 2.

OBSERVERA: Under sommaren gäller följande öppettider för Expeditionen:
Från 17 juni – 30 juni och 1 augusti - 18 augusti är det bara öppet på måndagar.
OBS Hela juli kommer vi att hålla stängt.
Om ni måste komma i kontakt med oss går det bra att skicka e-post som läses ca 1 gång/vecka när vi har stängt.

Gör det till en vana att gå in på vår hemsida med jämna mellanrum.
Det dyker upp olika erbjudanden samt information som faller mellan två nummer av JärfällaSENIOREN. Då kan du hitta den informationen där. Nästa nummer av JS, JS 2 har kommit eller kommer de närmaste dagarna. Då kan du ta del av utbudet under sommaren, maj t.o.m. augusti.
Nästa JS, JS 3 kommer vecka 38

EFTERLYSNING:
Vi behöver dig! Vi behöver fler medlemmar som kan åta sig att hjälpa till att arrangera olika aktiviteter. För mer info, se JS 1 sidan 9 och 11 samt vår hemsida.

JärfällaSENIOREN:
JS finns i sin helhet på hemsidan, under fliken “Aktiviteter” och så “JärfällaSENIOREN”. På Facebooksidan SPF Seniorerna Järfälla kan du hitta aktuell information om nytillkomna evenemang, info från och om kommunen samt inlägg från andra medlemmar.

VIKTIG INFORMATION om anmälan till och betalning av aktiviteter:
Alla anmälningar ska göras till expeditionen FÖRUTOM till Viksjö månadsmöten, som görs till samordnaren.

Om du har bokat dig till något arrangemang och inte fått någon bokningsbekräftelse, ta då snarast kontakt med expeditionen. Bekräftelsen kommer via e-post ganska omgående efter din anmälan om den har kommit fram.
Var uppmärksam på att det kommer en bekräftelse för varje person som anmäls.

Om du får förhinder; avboka dig så fort som möjligt. Det kan finnas medlemmar på väntelistan.

Sen avbokning (samma dag eller dag före) ska göras till samordnaren.

Ange namnen på alla som bokar biljetter. Var noga med att betala till rätt postgirokonto och glöm inte att tala om vilket arrangemang det gäller. Var noga med att betala i tid.

Var också uppmärksam på ifall betalning skall gå till föreningens plusgirokonto eller direkt till researrangören. I det senare fallet kommer en separat faktura från arrangören t.ex. ReseSkaparna, Resekompaniet eller andra. På Hemsidan står alltid hur betalning skall göras.