Senaste nytt

Medlemsbrev från SPF Seniorerna Järfälla, maj 2024

Hej SPF-medlem! Sköna maj, välkommen… Det är på tiden att maj kommer och med den lite värme. April har inte varit en rolig månad med kalla vindar, snö och regn. Trots vädret blommar det för fullt och fåglarna har hållit på med sin parbildning, t.o.m. två veckor tidigare är vanligt.

Järfälla Senioren nr 2

Hemsidan är nu uppdaterad att motsvara innehållet i Järfälla Senioren nr 2 2024

Policydokument

Nu finns SPF Järfällas policydokument tillgängligt.

Medlemsbrev april 2024

Hej SPF‐medlem! Påsken är tidig i år och vi har dessutom redan fått känna på aprilvädret. Omväxlande sol, regn och snö och ganska låga temperaturer. Men nu sopas sanden upp från vägar och trottoarer och snart är det dags att t itu med de smutsiga fönstren. Vårsolen är SÅ avslöjande. Då går det å andra sidan att se att det blommar för fullt i rabatter och gräsmattor. Vintergäck, krokus, snödroppar och tussilago har redan slagit ut och påskliljor, hyacinter och tulpaner väntar på sin tur.

Medlemsbrev mars 2024

Hej SPF‐medlem! Snart är mars månad här och våren börjar närma sig. Dagarna är längre och på TV-nyheterna visas solfilmen. På många håll blommar både vintergäck och snödroppar och snart dyker den första tussilagon upp.

Medlemsbrev februari 2024

Vilken vinter vi har! Från -18 till +5, från snö till regn, från sol till moln. Men, det blir ljusare för varje dag och snart är våren här. Det är därför dags att börja planera för vad du vill göra och lite hjälp på traven har du fått av Järfälla Senioren 2014-1. Sätt dig och bläddra i bladet, eller här på hemsidan, hitta något och anmäl dig sedan från och med måndag 5 februari.