Medlemsbrev april 2024

Hej SPF‐medlem!
Påsken är tidig i år och vi har dessutom redan fått känna på aprilvädret. Omväxlande sol, regn och snö och ganska låga temperaturer. Men nu sopas sanden upp från vägar och trottoarer och snart är det dags att t itu med de smutsiga fönstren. Vårsolen är SÅ avslöjande. Då går det å andra sidan att se att det blommar för fullt i rabatter och gräsmattor. Vintergäck, krokus, snödroppar och tussilago har redan slagit ut och påskliljor, hyacinter och tulpaner väntar på sin tur.

Viktig information om medlemskorten:

I år skickas inte medlemskorten ut med tidningen Senioren. I stället får du gå till vår expedition på Engelbrektsvägen 16 B och hämta ditt medlemskort.

Öppettider: måndag och torsdag kl 9.30-11.30. Kod 6565

På Årsmötet den 29:e mars deltog ett 70-tal medlemmar. Efter sedvanlig genomgång av årsmöteshandlingarna serverades smörgås och kaffe med bröd. Vi blev också underhållna av Sussi Jansson, som sjöng och ledde allsång.

Det här vill vi påminna om:
Lennart Backman har ett avtal med Bolinder Strands Krog som ger SPF-medlemmar ett bra pris på mat och dryck. Detta gäller närmast 10 och 25 april kl 15.00.

Gör det till en vana att gå in på vår hemsida med jämna mellanrum. Det dyker upp olika erbjudanden samt information som faller mellan två nummer av JärfällaSENIOREN. Då kan du hitta den informationen där.

Nästa nummer av JS är planerat till v 18, närmare bestämt de första dagarna i maj. Då kan du ta del av utbudet under sommaren, maj t.o.m. augusti.

EFTERLYSNING:
Vi behöver dig! Vi behöver fler medlemmar som kan åta sig att hjälpa till att arrangera olika aktiviteter och/eller att sälja annonser till JS. För mer info, se JS 1 sidan 9 och 11 samt vår hemsida.

JärfällaSENIOREN:
JS finns i sin helhet på hemsidan, under fliken “Aktiviteter” och “JärfällaSENIOREN”.

På Facebooksidan SPF Seniorerna Järfälla kan du hitta aktuell information om nytillkomna evenemang, info från och om kommunen samt inlägg från andra medlemmar.

VIKTIG INFORMATION om anmälan till och betalning av aktiviteter:
Alla anmälningar ska göras till expeditionen FÖRUTOM till Viksjö månadsmöten, som görs till samordnaren.

Om du har bokat dig till något arrangemang och inte fått någon bokningsbekräftelse, ta då snarast kontakt med expeditionen. Bekräftelsen kommer via e-post ganska omgående efter din anmälan om den har kommit fram.

Var uppmärksam på att det kommer en bekräftelse för varje person som anmäls.
Om du får förhinder; avboka dig så fort som möjligt. Det kan finnas medlemmar på väntelistan.

Sen avbokning (samma dag eller dag före) ska göras till samordnaren.

Vid inbetalning till föreningens plusgirokonto för aktiviteter så var noga med att betala till rätt postgirokonto och glöm inte att tala om vilket arrangemang det gäller. Var noga med att betala i tid.

Betalar du för flera personen ange namnen på dessa i samband med inbetalningen