Medlemsbrev februari 2024

Vilken vinter vi har! Från -18 till +5, från snö till regn, från sol till moln. Men, det blir ljusare för varje dag och snart är våren här. Det är därför dags att börja planera för vad du vill göra och lite hjälp på traven har du fått av Järfälla Senioren 2014-1. Sätt dig och bläddra i bladet, eller här på hemsidan, hitta något och anmäl dig sedan från och med måndag 5 februari.

Hej SPF‐medlem!

Viktig information om medlemskorten:

I år skickas inte medlemskorten ut med tidningen Senioren. I stället får du gå till vår expedition på Engelbrektsvägen 16 B och hämta ditt medlemskort, fr.o.m. torsdag 1 februari.

Öppettider: måndag och torsdag kl 9.30-11.30.

Expeditionen är stängd för besök måndag 5 februari då det är första anmälningsdagen efter att JS 1-2024 kommit ut..

Det här vill vi påminna om:
Årsmötet blir torsdag 29 februari kl. 13.30 i Jakobsbergskyrkan, Kvarnplan 20.
Portarna öppnas kl. 13.10. Glöm inte att anmäla dig till expeditionen!

Tryckfelsnisse har varit framme:
I JS1-24 så har informationen om Ronnie Gardiner Trio försvunnit.
Det går fortfarande att anmäla sig och det finns platser.
Se JS4-23 sid 26 eller klicka på länken här ovan.

Sista chansen:

Torshälla och Eskilstuna 28 februari  Vill du anmäla dig till resan till Torshälla och Eskilstuna 28 februari måste du göra det senast torsdag 5 februari. Se JS 4, sid 17 eller klicka på länken till vänster.
Gustavsbergs porslinsmuseum och Siggesta Gård 15 mars Du har väl inte missat dagsresan till ? Anmäl dig senast måndag 15 februari. Se JS 4, sid 18 eller klicka på länken till vänster
Island – vulkanernas och sagornas ö Islandsresan har tvärr fått ställas in p.g.a. för lågt deltagarantal.
Vi återkommer nästa år med denna resa och hoppas att fler vill följa med.

EFTERLYSNING:

Vi behöver dig!

Vi behöver fler medlemmar som kan åta sig att hjälpa till att arrangera olika aktiviteter och/eller att sälja annonser till JS. För mer info, se JS 1 sidan 9 och 11 samt vår hemsida.

JärfällaSENIOREN:

Järfälla Senioren finns som pdf på hemsidan fr.o.m. torsdag 1 februari under fliken “Aktiviteter” och i rubrikraden “Järfälla Senioren nr 1 år 2024”

På Facebooksidan SPF Seniorerna Järfälla kan du hitta aktuell information om nytillkomna evenemang, info från och om kommunen samt inlägg från andra medlemmar.

VIKTIG INFORMATION om anmälan till och betalning av aktiviteter:

Alla anmälningar ska göras till expeditionen FÖRUTOM till Viksjö månadsmöten, som görs till samordnaren.

Om du har bokat dig till något arrangemang och inte fått någon bokningsbekräftelse, ta då snarast kontakt med expeditionen. Bekräftelsen kommer via e-post ganska omgående efter din anmälan om den har kommit fram. Var uppmärksam på att det kommer en bekräftelse för varje person som anmäls.

Om du får förhinder; avboka dig så fort som möjligt. Det kan finnas medlemmar på väntelistan.

Sen avbokning (samma dag eller dag före) ska göras till samordnaren.

Ange namnen på alla som bokar biljetter.

Var noga med att betala till rätt postgirokonto och glöm inte att tala om vilket arrangemang det gäller. Var noga med att betala i tid.