Medlemsbrev mars 2024

Hej SPF‐medlem!

Snart är mars månad här och våren börjar närma sig. Dagarna är längre och på TV-nyheterna visas solfilmen. På många håll blommar både vintergäck och snödroppar och snart dyker den första tussilagon upp.

Du har också fått årets första JärfällaSENIOREN och vad jag hört har det varit många som ringt och anmält sig till olika aktiviteter. Men det finns fortfarande plats på flera aktiviteter, så sätt dig och bläddra ett varv till.

Viktig information om medlemskorten:
I år skickas inte medlemskorten ut med tidningen Senioren. I stället får du gå till vår expedition på Engelbrektsvägen 16 B, kod 6565, och hämta ditt medlemskort. Öppettider: måndag och torsdag kl 9.30-11.30.

Vi ses väl på Årsmötet på torsdag?
Portarna öppnas kl. 13.10 och det bjuds på kaffe, kaka och underhållning efter de sedvanliga årsmötesförhandlingarna.

DET HÄR VILL VI PÅMINNA OM:
Lennart Backman har ett avtal med Bolinder Strands Krog som ger SPF-medlemmar ett bra pris på mat och dryck. Detta gäller 13 och 27 mars kl 15.00. OBS! Tiden är 15.00 alla gångerna.

Höga kusten kryssning 11-13 juni
Se världens högsta kustlinje från soldäck på M/S Birka Gotland och upplev en unik mix av skärgård, vild natur och kornblått hav. Mer information finns att läsa här Hemsida och på Facebook.

Ett erbjudannde:
Besök den anrika Antikmässan 7 – 10 mars 2024. 50% rabatt på 1 dagsbiljett vuxen, max 2 biljetter per köp. Kod: SPF24 Erbjudandet gäller endast vid köp online: www.antikmässan.se

Gör det till en vana att gå in på vår hemsida med jämna mellanrum. Det dyker upp olika erbjudanden samt information som faller mellan två nummer av JärfällaSENIOREN. Då kan du hitta den informationen där.

EFTERLYSNING: Vi behöver dig!
Vi behöver fler medlemmar som kan åta sig att hjälpa till att arrangera olika aktiviteter och/eller att sälja annonser till JS. För mer info, se JS 1 sidan 9 och 11 samt vår hemsida. JärfällaSENIOREN:
JS finns i sin helhet på hemsidan, “JärfällaSENIOREN” JSx.

På Facebooksidan SPF Seniorerna Järfälla kan du hitta aktuell information om nytillkomna evenemang, info från och om kommunen samt inlägg från andra medlemmar.

VIKTIG INFORMATION om anmälan till och betalning av aktiviteter:
Alla anmälningar ska göras till expeditionen FÖRUTOM till Viksjö månadsmöten, som görs till samordnaren. Om du har bokat dig till något arrangemang och inte fått någon bokningsbekräftelse, ta då snarast kontakt med expeditionen.
Bekräftelsen kommer via e-post ganska omgående efter din anmälan om den har kommit fram.
Var uppmärksam på att det kommer en bekräftelse för varje person som anmäls.

Om du får förhinder; avboka dig så fort som möjligt. Det kan finnas medlemmar på väntelistan. Sen avbokning (samma dag eller dag före) ska göras till samordnaren.

Ange namnen på alla som bokar biljetter. Var noga med att betala till rätt postgirokonto och glöm inte att tala om vilket arrangemang det gäller. Var noga med att betala i tid.