Medlemsbrev från SPF Seniorerna Järfälla, november 2023

Hej SPF‐medlem!
”Minns i november den ljuva september…” som
Per Myrberg sjöng en gång.

Nu infaller den mörka årstiden och övergången till vintertid, som har gett oss ljusare morgnar och mörkare kvällar, kommer vi tydligen att få dras med.

De som styr i EU har inte kommit överens om hur en ny ”normaltid” ska se ut så vi lär få fortsätta att ställa om klockan.

Men det finns mycket i SPF att se fram emot, bl.a. den nya JärfällaSenioren som kommer i nästa vecka. Där finns det en hel del roligt och ”matnyttigt” att läsa om och anmäla sig till.

Nora julmarknad, 9 december.
Anmälningstiden har gått ut men det kan finnas platser kvar. Se JärfällaSENIOREN nr 3, sid 18 eller klicka på länken här ovan..

Nisses resa
Fritt efter Selma Lagerlöfs Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige
Ni har möjlighet att köpa biljetter till priset: 110kr/st (istället för ordinarie pris: 180kr)
Datum som erbjudandet gäller:

- söndag 3 december kl. 16.00
Länk för biljettbokning den 3 december

Att lägga på minnet inför 2024:
-  Klart att det blir PUB i vår också (även om vi har glömt att annonsera det i nästa nummer av JärfällaSENIOREN).
Välkomna
- 25 januari
- 29 februari
- 21 mars.
Anmälan till expeditionen som vanligt, tidigast 13 november.

ÅRSMÖTE
- torsdag 29 februari i Jakobsbergskyrkan.
Anmälan till expeditionen som vanligt, tidigast 13 november.

EFTERLYSNING:
Vi behöver dig!
Vi behöver fler medlemmar som kan åta sig att hjälpa till att arrangera olika aktiviteter och/eller att sälja annonser till JS. För mer info, läs på vår hemsida.

JärfällaSENIOREN:
JS finns i sin helhet på hemsidan, knapp under START.

Facebooksidan SPF Seniorerna Järfälla kan du hitta aktuell information om nytillkomna evenemang, info från och om kommunen samt inlägg från andra medlemmar.

VIKTIG INFORMATION om anmälan till och betalning av aktiviteter:

Alla anmälningar ska göras till expeditionen FÖRUTOM till Viksjö månadsmöten, som görs till samordnaren.

Om du har bokat dig till något arrangemang och inte fått någon bokningsbekräftelse, ta då snarast kontakt med expeditionen. Bekräftelsen kommer via e-post ganska omgående efter din anmälan om den har kommit fram.
Var uppmärksam på att det kommer en bekräftelse för varje person som anmäls.

Om du får förhinder; avboka dig så fort som möjligt. Det kan finnas medlemmar på väntelistan.
Sen avbokning (samma dag eller dag före) ska göras till samordnaren.
Ange namnen på alla som bokar biljetter.

Var noga med att betala till rätt plusgirokonto (23 17 69-1) och glöm inte att tala om vilket arrangemang det gäller.

Var noga med att betala i tid.