Medlemsbrev från SPF Seniorerna Järfälla, december 2023

Hej SPF‐medlem!
Nu har vi gått in i adventstiden och årets sista aktiviteter närmar sig.

Närmar sig gör också det planerade uppehållet i utgivningen av Medlemsbrevet.

Efter detta får du vänta till i början av februari på nästa, så jag passar på att önska God Jul och Gott Nytt År!

Det här vill vi påminna om:
- Vardagslunchen på Bolinder Strands Krog är den 15 december, oavsett vad som tidigare sagts.

Att lägga på minnet inför 2024:

Aktivitet Information
PUB Datum för vår PUB  är 25 januari, 29 februari och 21 mars.
Anmälan till expeditionen som vanligt.
Årsmöte Föreningens årsmöte äger rum torsdag 29 februari kl 13:30 i Jakobsbergskyrkan. Anmälan till expeditionen som vanligt.
Månadsträff i Jakobsberg 24 januari handlar om ”Våra viktiga fötter”. Se JS 4, sid 27.
Resa tll Torshälla / Eskilstuna Vill du anmäla dig till resan till Torshälla och Eskilstuna 28 februari måste du göra det senast måndag 22 januari. Se JS 4, sid 17.
Gustavsbergs porslinsmuseum Du har väl inte missat dagsresan till Gustavsbergs porslinsmuseum och Siggesta Gård 15 mars? Se JS 4, sid 18.
Resa till Island 24-27 april. Sista anmälningsdag: Måndag 26 januari 2024

EFTERLYSNING
:

Vi behöver dig!

Vi behöver fler medlemmar som kan åta sig att hjälpa till att arrangera olika aktiviteter och/eller att sälja annonser till JS. För mer info, se JS 1 sidan 9 och 11 samt vår hemsida.

JärfällaSENIOREN:

JS finns i sin helhet på hemsidan, under fliken “Aktiviteter” och “JärfällaSENIOREN”.

På Facebooksidan SPF Seniorerna Järfälla kan du hitta aktuell information om nytillkomna evenemang, info från och om kommunen samt inlägg från andra medlemmar.

VIKTIG INFORMATION om anmälan till och betalning av aktiviteter:

Alla anmälningar ska göras till expeditionen FÖRUTOM till Viksjö månadsmöten, som görs till samordnaren.

Om du har bokat dig till något arrangemang och inte fått någon bokningsbekräftelse, ta då snarast kontakt med expeditionen. Bekräftelsen kommer via e-post ganska omgående efter din anmälan om den har kommit fram. Var uppmärksam på att det kommer en bekräftelse för varje person som anmäls.

Om du får förhinder; avboka dig så fort som möjligt. Det kan finnas medlemmar på väntelistan.

Sen avbokning (samma dag eller dag före) ska göras till samordnaren.

Ange namnen på alla som bokar biljetter.

Var noga med att betala till rätt postgirokonto och glöm inte att tala om vilket arrangemang det gäller.
Var noga med att betala i tid.