Ordförandes ord

Välkomna till ett nytt år tillsammans!

Hej och välkomna till en ny termin som vi fyller med intressanta föredrag och spännande utflykter! Vi börjar terminen i Estland och slutar i Uppsala och däremellan får vi höra om Årstafrun, planerna för Årstafältet och vad stadsdelens nytillträdda Äldrekoordinator har för uppgifter. Vi besöker en brandstation, en teater och en museilägenhet och går som vanligt på en längre promenad en gång i månaden.

Vi vill påminna om att problemet med ofrivillig ensamhet kan lösas av oss alla. Ta gärna kontakt om ni har någon granne eller bekant som sitter ensam och föreslå ett besök på något av våra möten. Det inspirerar kanske till ett medlemskap i vår förening. Vi påminner också om att era mailadresser är synnerligen eftertraktade!

Vi skulle också väldigt gärna veta om det finns någon som skulle vara intresserad av att ta över funktionen Webredaktör? Distriktet anordnar utbildning med jämna mellanrum och det finns hela tiden support om det skulle uppstå problem.

Vi önskar er alla en riktigt härlig vår!

Styrelsen genom Monica