Aktiviteter hos SPF Enskede - Årsta

Våren 2024

Läsecirkel - En bok i månaden

Läsecirkeln har blivit två och de fortsätter en måndag och en torsdag i månaden hemma hos någon av deltagarna då vi diskuterar den senast lästa boken.  De är fulltecknade men om stort intresse finns och du kan tänka dig att starta en ny, så kontaktar du Karin Zachrisson, Tel: 0707-73 10 00, e-post: zachrisson64@gmail.com.

Promenader

Vi promenerar tillsammans fjärde tisdagen i månaden och träffas oftast på Gullmarsplans tunnelbanestation kl. 10.00. Ingen föranmälan behövs. Vi lägger in en liten fruktpaus under vandringen och avslutar vanligen med lunch på något trevligt ställe.

Månadsträffar

Månadsträffarna hålls kl. 13:00 den andra tisdagen i månaden.

Kostnad:70 kr per gång. I detta ingår kaffe eller te & smörgås.

Plats: Årstapaviljongen, Årstavägen 112.

Buss: 160 hållplats Ottsjövägen.

Studiebesök

Studiebesöken sker den tredje tisdagen i månaden och kräver anmälan till Benny Gorard, 0705-24 09 71, eller Eva Lidblad, 0707-17 32 96 eller vid månadsträffarna. Lämna telefonnummer så att vi kan ringa upp om något ändras!

Styrelsen träffas första tisdagen i månaden. Vi välkomnar förslag till  framtida program och aktiviteter samt synpunkter på de redan genomförda.

Cirkel- och övrig kulturverksamhet görs i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan (SV), www.sv.se/Stockholm, se också bifogade programblad.

Medlemmar i vår förening är olycksfallsförsäkrade vid föreningens aktiviteter