Hösten 2022

Historik för hösten 2022

Vår sedvanliga promenad från Djurgårdsbron till Rosendals trädgårdscafé ägde rum i ganska gråtrist men regnfritt väder.De som varit förutseende nog att ta med broddarna, satte på dem vid första större träd att luta sig mot och travade sen raskt på den lätt isiga vägen längs Djurgårdskanalen. Vi andra tassade försiktigt och alla kom välbehållna fram till första stoppet vid Djurgårdens Roddarklubbs klubbstuga. Där bjöd Gunnel och Benny på glögg och pepparkakor. Välkommet i råkylan! Med förnyade krafter och värme inombords fortsatte vi till Rosendal, efter att först ha stannat till och beundra det senaste tillskottet i Prinsessan Estelles Kulturpark, skulpturen "Wind Sculpture in Bronze". Sen blev det god lunch och spårvagnen hemåt.