Avslutning på Mig skall Du inte lura

Vi har haft tre tillfällen där vi pratat om hur vi inte skall bli lurade.

  • Deltagare
  • Kursledre
  • Kommunens konsumenthandläggare får en applåd
  • Kursledarna
  • Deltagare
  • Kursledre
  • Kommunens konsumenthandläggare får en applåd
  • Kursledarna

Avslutning på ”Försök inte lura mej”

I tre omgångar har Birgitta L Kristina N och Göran D försökt pränta i oss att inte bli lurad av någon bedragare, t ex
Öppna inte dörren för någon du inte känner, lämna aldrig ut ditt bank-id nummer, svara inte i telefon om du inte känner igen numret, Lita inte på den som kontaktar dej för att den har personliga uppgifter om dej,
Listan kan göras hur lång som helst.

Det finns tre jättebra filmer på förbundets SPF sida gå in och titta på dem.
Det finns även en liten handbok där i hur du undviker att drabbas av nätbedrägerier och ID-kapningar.

Vi har även fått veta hur konsumenttjänstlagen fungerar.

Det har varit livliga diskussioner och exempel på hur det kan gå till att bli lurad.
Kursen avslutades den 29 nov och stort tack framfördes till de tre cirkelledarna.
Nu kommer ingen i vår SPF förening att bli lurad, tack vare våra duktiga cirkelledare.