Á la taube

Visgruppen Á la Taube underhöll i Sättersta 8 januari.

En jättetrevlig eftermiddag med A-la-Taubekören i Sättersta.
Dryga 60 personer infann sig i Sättersta hembygdsgård för att lyssna på A la Taubekören, Hans Brunelius presenterade kören som startade 2011. Det var 10 st snygga välklädda herrar i ljusblåa skjortor, jeans och en färgglad halsduk som matchade visorna de underhöll oss med. De berättade även om Evert Taube och hur visorna de sjöng kommit till. En mycket trevlig underhållning där vi även fick sjunga med.
Inez K hälsade alla välkomna. Programmet var upplagt som en julgransplundring där alla fick en påse med diverse innehåll. Två nya medlemmar fick varsin kartong ägg av Björn i Matstorp, Alice M informerade om årets resor. Kristina N tackade arrangörerna för ett jättetrevligt program. Nu ses vi nästa gång på årsmötet i Runtuna bygdegård den 12 februari.

Á la Taube.
Foto Rolf Pettersson.