Rekryteringsmöte 2019

Medlemsrekrytering på Lyktan i Tystberga.

Medlemsrekrytering på Lyktan i Tystberga 24 september..

Inbjudan till information om SPF Seniorerna Tystbergabygden lockade 9 nyblivna pensionärer att deltaga. Ordförande Per-Åke Lindgren presenterade sig och föreningen och efter det fick närvarande styrelsemedlemmar och valberedning kort redogöra för sina förhållanden till bygden och de uppgifter de har i föreningen.
Därefter fick de inbjudna gästerna presentera sig själva. Några hade varit bygden trogna hela sitt liv, andra hade återvänt efter ett yrkesverksamt liv på annan ort. Vi serverades smörgås och dryck och gick sedan igenom föreningens häfte med årets programutbud.
Vi avslutade med kaffe och hembakt till livligt eftersnack och välkomnar dem som antecknade sig för medlemskap i SPF Seniorerna Tystbergabygden.

Fotograf för kvällen var Sören Tylstedt, som med sin mobilkamera ovant försökte fånga deltagarna på bild. Dock inte till särskilt lyckat resultat. Se Bildgalleri på hemsidan.

Ingrid Olsson och Nancy Allebert studerar programhäftet.
Foto Sören Tylstedt