Månadsmöte 10 jan

• Arrangörerna
  • En av de gamla verktygen
  • Mimmi med fler gamla redskap

Månadsmöte i Ludgo Bygegård 10 jan 2023 som hade tema:

”Redskap och verktyg från förr.”

Krutmått, knäpphärvel el grötkräkla, gissningarna var många på Göran Dahlbergs gissningstävling på gamla grejer från Ekebys gårdsmuseum som är skänkt till Tystberga hembygdsförening
Tretton frågor på olika föremål. Skiljefrågan var 341 och det var det antal föremål som hade skänkts till hembygdsföreningen från Ekebys gårdsmuseum.
Medlemmarna hade egna föremål med sig som vi fick gissa på, stämningen var god och gemytlig i lokalen.
Annars var det som vanligt V ordf Kjell K hälsade alla välkomna till ett nytt år, informerade om kommande aktiviteter, kaffe och goda smörgåsar serverades, lotteriet gick fort två smågnabbades om en chokladask, sånt som händer, Värdparet Inga-Lill och Sten och deras medhjälpare fick en varm applåd.

Deltagarna gick hem med ett leende på läpparna, många för att de gissat rätt på frågorna.