Årsmöte 2022

Årsmöte i Runtuna Bygdegård 8 mars

Nu har vi haft vårt årsmöte för 2022. Vi var ett sextiotal medlemmar som kommit till Runtuna Bygdegård för att deltaga i mötet. Före det egentliga mötet ställde styrelen frågan om mötet var med på att överskottet på dagens lotteri gick till krigets Ukraina.
Utan tvekan fick vi ett svar att det var en bra tanke.
Mötet inleddes med parentation och tyst minut för våra medlemmar som gått bort 2021.

Mötesordförande och sekreterare valdes enligt förslag från valberedningen, ordf.
Göran Dahlberg, sekr. Joe Eklöf.
Göran styrde med van hand (klubba) genom alla dagordningens paragrafer, så mötet flöt på bra förutom lite tekniska  problem med högtalarsystemet.
När alla paragraferna var genomgångna var det dags för förtäring.
Efter att alla fått i sig "landgång" kaffe och kaka som värdarna dukat upp, avslutades mötet med lottdragning och avtackning av avgående funktionärer.

Ett hjärtligt tack till Allan P med medhjälpare som såg till att det köptes lotter, dukning, avdukning och att vi kunde lämna Bygdegården i gott skick.

Den valda styrelsen hade sedan ett konstituerande möte där det beslutades vilka uppgifter resp. styrelsemedlem skall ha.

PS. Lotteriet gav ett överskott på 1700 kr som kommer att skänkas till Röda Korset för vidare handtering. DS

SPF årsmöte protokoll 2022.pdf