Årsmöte 2020

Årsmöte i Runtuna Bygdegård.

Årsmöte i Runtuna bygdegård
Den 11 februari kom dryga åttio-talet personer till vårt årsmöte i Runtuna bygdegård.
Ordf Per-Åke hälsade alla välkomna, därefter hölls parentation över en avliden medlem.
Till ordf och sekr för årsmötet valdes Göran Dahlberg och Joe Eklöf. Årsmötet flöt på bra och styrelsen fick full ansvarsfrihet. En motion hade inkommit, som väckte  frågan om värdarna för arrangemang skall behöva betala inträdesavgift. Årsmötet avslog förslaget förutom 5 personer som yrkat bifall. Blommor utdelades till avgående funktionärer. Alla i styrelsen kvarstår utom Kjell Edvardsson, som avgick på egen begäran. Hans plats kommer att tillsättas i år genom adjungering. Sedvanlig information lämnades av ordförande och reseledaren Alice. Lasse Ekström demonstrerade en säker köksstol att stå på, som han tillverkar och kan köpas genom honom.
Sex lottringar såldes och rusningen fram till lottbordet gick bra ingen ramlade.
Vi fägnades med god smörgåstårta, kaffe och kaka. En varm applåd framfördes till värdarna Leif och Monica och deras duktiga medhjälpare.

Kjell, Eva och Allan avtackades.
Foto Rolf Pettersson.