Månadsmöte 12 november

Månadsmöte i Ludgo Bygdegård.

Rapport från månadsmötet i Ludgo bygdegård den 12 nov.
88 personer infann sig i Ludgo Bygdegård för att lyssna på Leif Jacobsson från Malmköping, som tidigare varit lärare, lantbrukare m.m. och som är känd från radio Sörmland. Numera underhåller han hos föreningar med föredrag om skrönor, visar bildspel, kan berätta dråpliga historier och som bl.a. varit "Årets sörmlänning 2014", trubadur m.m. Listan kan göras hur lång som helst.
Han berättade denna gång om sin amerikanska släkt samt skrönor från olika släkten i Åker och Malmköping.
Ordf. Per-Åke hälsade alla välkomna och Björn E överlämnade ägg till 5 st nya medlemmar som fick presentera sig själva.
Information lämnades om våra olika aktivitetr i höst.
Sören i valberedningen informerade om två avgångar ur styrelsen till nästa årsmöte: Berit som sekreterare och Per Karlsson som kassör. Han uppmanade alla att komma med förslag till nya medlemmar på dessa poster.                                             Kaffe och smörgås smakade som vanligt väldigt bra. Allan och Kerstin med sina duktiga medhjälpare avtackades med en varm applåd.

Leif Jacobsson underhåller.
Foto Rolf Pettersson.