Årsmöte 2022

Årsmöte med SPF Seniorerna Götene-Kinnekulle

Ordförande Ulla Jansson kunde hälsa 130 medlemmar välkomna till årsmöte i Götene-Parken.
Kjell Åkesson inledde årsmötet med en parentation för de 15 medlemmar som avlidit under 2021.
Else-Britt Broberg stod för musiken och parentationen avslutades med psalmsång.

Tore Bigsten valdes till ordförande för årsmötet.

Styrelsen för år 2022 består av; Ulla Jansson, ordf, Kjell Fritzson vice ordf. Monica Persson, sekr, Mailis Karlsson, kassör, Gunilla Klasson medlemssekreterare, Ingamay Arvidsson,vice sekreterare och vice medlemssekreterare, Ronny Andersson ledamot, Ulf Friberg, webbansvarig, samt Jan-Åke Persson vice webbansvarig.

Av verksamhetsberättelsen framgick att föreningen vid årsskiftet hade 710 medlemmar och 13 vänmedlemmar.

Avgående kommittéledamöter Hans Johansson (samordnare i Veteranvetarna) Magdalena Nordh (studieansvarig) som avtackades med blommor/presentkort..

Efter kaffe och tårta underhöll Berndt Andersson med sång och gitarrspel med fina visor av Evert Taube, Göran Fristorp, Olle Adolfsson och Beatles samt en fin visa om Kinnekulle, skriven av Arne Appelqvist/musik av Katarina Torgersson. Berndt tackades med varma applåder och en blomsterbukett.

Till sist tackade styrelsen sin ordförande Ulla Jansson med en blombukett för allt arbete hon gör i föreningen.

Balansräkning
Verksamhetsberättelse sid 1