Info medlemsmöten mm

Medlemsregister och medlemsmöten

Nytt medlemsregister
SPF Seniorerna ska ta i bruk ett nytt medlemsregister. Den 8 april stängs det gamla medlemsregistret och den 15 april öppnar det nya. Under denna period kommer det att vara begränsningar i möjligheten att skicka ut mejl och att uppdatera hemsidan. Därför påminner vi redan nu om tre kommande medlemsmöten – se nedan!

Under den angivna perioden kommer det inte heller att gå att logga in på hemsidans Mina sidor för att göra ändringar m.m. Vi håller tummarna för att övergången är väl förberedd från förbundet och hoppas att det nya registret ska fungera till belåtenhet.

Medlemsmöte den 9 april
Susanne Iwarsson, professor i gerontologi, kommer till vårt medlemsmöte i Stora Salen den 9 april kl. 13.00. Susanne kommer att prata under rubriken ”Ett Lyckosamt, aktivt och hälsosamt åldrande –vad är det vi strävar efter??”
Susanne Iwarsson är professor i gerontologi vid Institutionen för hälsovetenskaper och CASE, Lunds universitet. Den forskning hon leder genomförs ofta tillsammans med äldre personer, intresseorganisationer och andra aktörer som kan ha nytta av resultaten.
Anmälan fr.o.m. 2 april till Annika Helsing,  annika.helsingpersson@gmail.com , tel 070 686 79 80

Vårkonsert den 16 april
Tillsammans med SPF-kören Stämbandet möter vi våren med sång och musik under ledning av Ingrid Runhage-Höjer. Välkomna till Bergasalen den 16 april kl. 14.00. I pausen serveras dryck med tilltugg!
Anmälan fr.o.m. 5 april till Christina Hedlund, ninnahedlund@gmail.com tel.070 835 90 59

Medlemsmöte den 23 april
Jazz från New Orleans – låtar, miljö och musiker! Det är vad Fozzes Jazzband kommer att bjuda oss på i Bergasalen den 23 april kl. 14.00.
Sex spelsugna musikanter som spelar och improviserar i låtar från jazzens ursprung i New Orleans runt 1900-talets början.
Anmälan fr.o.m.15 april till Christina Hedlund, ninnahedlund@gmail.com,
tel.070 835 90 59.