App SPF Seniorerna

Snabb information om nyheter från föreningen

Styrelsen strävar kontinuerligt efter att förse föreningens medlemmar med aktuell, bra och tydlig information. Föreningens programhäfte delas ut/skickas till samtliga medlemmar och utgör den samlade informationen om de aktiviteter som planeras under den kommande verksamhetsperioden. För ny information såsom uppdateringar och påminnelser använder vi oss idag huvudsakligen av mejl, hemsida och Facebook. Den information som skickas ut via mejl läggs också in på hemsidan under Nyheter.

Via en App – SPF Seniorerna – är det nu också möjligt att få information i sin mobiltelefon så snart en Nyhet har lagts ut på hemsidan. Styrelsen hoppas och tror att detta kan underlätta för medlemmar för att snabbt kunna ta del av aktuell information och att bli mer bekanta med hemsidan. Appen är nu tillgänglig och finns för nedladdning från såväl Appstore som Google Play

Information du hittar på appen:
Om du trycker på menyn (tre streck till vänster om namnet) så kommer du åt diverse olika rubriker från Gamla Bjereds hemsida. Under länkar kommer du bl.a. åt distriktets och föreningens hemsida.

Anvisningar om hur du laddar ner Appen till telefon eller till läsplatta når du genom att klicka på någon av länkarna nedan - för Iphone/Ipad eller för Android telefon/läsplatta.Det kan vara så att instruktionerna inte stämmer fullt ut med hur det ser ut på just din enhet. Om du får problem med nedladdningen vill vi att du i första hand tar hjälp av APPoteket som finns på plats i samband med söndagscafé i Medborgarhuset. Datum för vårens APPotek är 24 mars, 21 april och 26 maj kl. 14.00 – 16.00.

Instruktion för att hämta Appen SPF Seniorerna för Iphone och Ipad

Instruktion för att hämta Appen SPF Seniorerna för Android telefon och läsplatta