Resor Utflykter Teater

VIKTIG INFORMATION INFÖR ANMÄLAN TILL RESOR OCH UTFLYKTER

RESOR, utflykter och teater
Viktig information inför anmälan till utflykter och resor

Anmälan till arrangemangen endast per telefon (ej sms, e-post eller telefonsvarare) till reseansvarig som står angiven under respektive program. Första anmälningsdag för resor står angivet under varje arrangemang och i kalendariet.

Inga samtal före kl. 8.00.
Du kan anmäla maximalt fyra medlemmar per samtal.

Anmälan är bindande, vilket innebär att om man får förhinder ska detta alltid anmälas till reseansvarig och följande gäller:

I första hand lämnas platsen till någon på reservlistan, om det finns någon sådan. Då är det turordning som gäller.
Finns ingen reservlista kan man själv ordna ersättare som är SPF-medlem.
Iannatfallmåstemanbetalaresansjälv, trots att man inte följer med.
Det är viktigt att man har avbeställningsskydd i sin hemförsäkring.
Detta gäller för att i många fall får föreningen betala buss, biljetter, mat, guide osv i förskott.
När vi anlitar särskilt resebolag är det arrangörens resevillkor som gäller, inte våra.

Viktigt! Meddela alltid vid anmälan: • Om du behöver särskild kost.

• Om du använder handikapphjälpmedel t.ex. rollator eller hopfällbara rullstol.

OBS!
Betalning ska vara insatt på föreningens bankkonto 326–7002 SPF Seniorerna Gamla Bjered senast det datum som står i programmet: Tänk på att det kan ta upp till 3 bankdagar innan vi får din inbetalning. Betala därför i god tid före slutdatum