Café och APPotek

Söndagscafé och APPotek
På söndag, 24 mars, är det dags igen för söndagscafé och APPotek! Välkommen till Medborgarhuset mellan kl. 14 och 16. Du kan ta med din smartphone/läsplatta om du vill ha hjälp med APPar eller något annat. Passa på att få hjälp att ladda ner SPF appen så att du kan få snabba nyheter från föreningen.

Ingen föranmälan krävs. Fikat kostar 30 kr.

Välkomna!

Cirkeln All världens musik
Jazzcirkeln blir All Världens Musik! Vi öppnar upp och njuter av att tillsammans lyssna på All Världens Musik. En konsert, en festival, en skivinspelning - kort sagt ett möte med musik som du vill dela med dig av. Vi har tillgång till YouTube.
Du kan hitta våra spellistor på hemsidan genom att gå in under Referat/Cirklar/All världens musik.

Vi träffas onsdagar i jämna veckor kl. 19.00 – 21.00 i Medborgarhuset sal 2.

Välkommen att anmäla ditt intresse till cirkelledaren Ragnar Jonson,

Studie om Alzheimers sjukdom

Minnesklinikens forskningsenhet håller på med en studie om Alzheimers sjukdom innan symtom. Intresset har varit stort men forskarna behöver ytterligare deltagare och har därför kontaktat SPF föreningar.  Är du intresserad av att delta i studien kan du klicka på nedanstående länk för att få mer information och kunna anmäla dig.

Forskningsprojekt Alzheimer