Medlemsträffen 2024-03-18

Enligt programmet hölls en medlemsträff ovannämnda dag, rubricerad "Musikalisk underhållning".

• Köbildning vid "insläppet"
  • Jan Mikaelsson, framför fönstret, välkomnar artisterna
  • Peter Husenkamp och pianisten Christer Svensson i aktion
  • Wångmar kollar "de fyras gäng"
  • Köbildning vid "insläppet"
  • Jan Mikaelsson, framför fönstret, välkomnar artisterna
  • Peter Husenkamp och pianisten Christer Svensson i aktion
  • Wångmar kollar "de fyras gäng"

Peter Hausenkamp svarade för sånglig underhållning ackompanjerad av pianisten Christer Svensson. Repertoaren var av så skilda slag som något ur "Porgy and Bess" och Olle Adolfssons "Trubbel". Av applåderna som föjde på varje nummer så förstod man att det var uppskattat. Efter 45 minuter avtackades artisterna av Jan Mikaelsson och fick också varsin bok om Nybro av Johan Thelin. Därefter vidtog, under allmänt sorl, fika med macka och liten kaka. När alla fått sig något till livs drogs vinstlotter i dagens lotteri. Jan informerade om att besök på Designarkivet i Pukeberg är planerat, men ingen datum fastställd, han tryckte även på att de som inte har betalat sin medlemsavgift före 4 april blir med automatik uteslutna ur föreningen. Berit Hagblom talade om en dagsresa som reseansvariga håller på ta fram, som kommer att gå ner till och i Blekinge. För intresserade meddelades att lunchätandet på "Hos Oss" sker första onsdagen varje månad, men att man måste föranmäla sig till Elisabeth eller Sylvia. Uppslutningen på dagens träff var god, 70 medlemmar hade hörsammat informationen om dagens aktivitet, som vi har i programbladet.