21 september hölls medlemsträff i Ansgarsgården

• Plattform och ställning vid rep 1
  • Hängställningar under rep 2
  • Nedisad ställning vid vattenbilning på Svinö rep 3

September månads medlemsträff hölls torsdagen den 21 i Ansgarsgården. Ämnet för dagen var bakgrunden till Ölandsbron och dess reparationer. Jan Mikaelsson inledde med hur vår geologi ser ut här i Sydöstra Sverige, Öland och Kalmarsund, sedan fortsatte Kurt Molin, som varit med på tre olika reparationer av bron, och visade ett antal bilder från de olika reparationerna. Efter bildvisningen informerade Birgit Anderssonom vad KPR hade fått veta om kommunens planer inom områden som berör äldre. Det var ett drygt femtiotal medlemmar som deltog. Att inte fler ställde upp kan bero på att det var första dagen på länge med fint väder, samt att en del kanske passade barnbarn, eftersom de var lediga från skolan. Efter föredragen blev det kaffe med macka och kaka, och som avslutning lottdragning.