Medlemsträff 2019-09-16

Måndagen 16 september hade vi medlemsträff i Ansgarsgården.

• Stefan Lagesson i full fart med att spela 78-varvare
  • Så här glad är Stefan när han spelar sina kära 78-varvare, klädd i en kavaj som tillhört Harry Brandelius
  • Den något glesa publiken lyssnar uppmärksamt till Stefan Lagessons framträdande
  • Stefan Lagesson i full fart med att spela 78-varvare

Under träffen underhölls vi av Stefan Lagesson, som spelade 78-varvsskivor och berättade om hur olika artister hade spelat in samma melodier under skilda tidsepoker, visserligen arrangerade på nyare sätt, men i huvudsak trogna ursprunget. Vi fick även höra diverse anekdoter om artisterna. Genom sitt brinnande intresse för den här sortens musik och dess skivor, odlat sedan barnsben, sitter han inne med en otrolig kunskap om ämnet. Är man det minsta intresserad av musiken så är det en upplevelse att få ta del av hans berättelser. Som vanligt drack vi kaffe med tilltugg medan Stefan tog en paus i sitt framträdande. Reseansvarig Barbro Magnusson informerade om en endags teaterresa till Jönköping och "Spelman på taket". Dragningen i vårt lotteri utlöste en viss munterhet då samma person kammade hem två vinster, men hur många lotter som hade krävts framgick inte. Tyvärr så var uppslutningen inte så stor. Vice ordförande, Barbro Magnusson, avslutade och tackade de som kommit för visat intresse.