Medlemsträff 2018-08-27

Måndagen 27 augusti samlades ett antal tappra medlemmar, i Svartbäcksmåla, till en träff som var uppstarten för höstsäsongen. Trots det gråmulna vädret som också bjöd på några regnstänk så var det ett 40-tal medlemmar som ställde upp. Man samlades vid grillplatsen nedanför lilla backen och åt korv som den eminente grillmästaren Bern, med viss assistans av Hans C, grillade i en jämn ström. Som dricka serverades saft eller vatten som utskänktes av Anita och Ann-Charlotte. Efter mingel och korvätande gick man en kortare promenad i området där Jan Mikaelsson berättade om områdets tillkomst geologiskt, och med så långt tidsperspektiv så vanligt folk har svårt att ta det till sig. När det var tid för uppbrott syntes inga sura miner trots avsaknaden av sol.

• I väntan på uppvärmning med, Hans C, Maivi, Jan som "gått in i dimman" (=röken), Anita, Bern, Barbro och Ann-Charlotte
  • Folk börjar strömma till
  • Nu har serveringen kommit igång på allvar
  • Här har köerna till serveringen avtagit