Medlemsträff september 2018

Den 17 september hölls en medlemsträff i Ansgarsgården. Björn Boode och Peter Lejon skulle berätta om glasriket som vi befinner oss i, både är komna från glasbrukssläkter som varit verksamma i våra trakter under många år. Med bilder som visade vitt skilda skapelser och ett antal anekdoter som anknöt till dem, eller kända profiler i glasriket, blev det en intressant eftermiddag. Det gavs också information om studiecirklar som är på gång i Vuxenskolan. Dagen avslutades med kaffe och macka samt den sedvanliga dragningen på sålda lotter.

• Del av publiken innan föredraget
  • Jan Mikaelsson hälsar Björn Boode och Peter Lejon välkommna
  • Björn Boode och Peter Lejon Presenterar sig
  • En unik bild av Elvis Presley som håller ett askfat från Boda, designat av Erik Höglund