Medlemsträff november

Den 16 november kl. 14.00 hölls medlemsträff i Ansgargården.

• Kommunpolisen Mikael Sjöström talar inför en uppmärksam publik
  • Mikael Sjöström som verkar vara en rejäl polis i dubbel bemärkelse
  • Jan Mikaelsson avslutar mötet
  • Kommunpolisen Mikael Sjöström talar inför en uppmärksam publik
  • Mikael Sjöström som verkar vara en rejäl polis i dubbel bemärkelse
  • Jan Mikaelsson avslutar mötet

Till medlemsträffen var Kommunpolis för Nybro/Emmaboda, Mikael Sjöström, inbjuden för att tala om polisen, dess organisation, prioriteringar m.m. Han hade förmågan att tala om ämnet på ett väldigt informativt och samtidigt jordnära sätt. Med flera sådana personligheter inom polisen skulle det säkert skapa en positivare inställning till polisen, som i nuläget annars kan vara  lite "sådär". Ett sjuttiotal medlemmar hade kommit, förmodligen kände inte någon sig besviken på föredraget. Efter hans framträdande gavs information om teaterresan till Malmö, som skulle gå av stapeln redan dagen efter, om studiebesök på Lintex samt om julbordet den 12 december hos Ripheden i Pukeberg.I samband med kaffet och mackan hölls lottdragning.