Medlemsträff 15 oktober 2018

Den 15 oktober 2018 hölls medlemsträff i Ansgarsgården. Den i trakten kände resenären och researrangören Vincent Engström berättade och visade bilder från Kina, som han besökt många gånger. Genom bilderna fick vi en inblick hur landet hade förändrats under bara några decennier, de tidigaste var från 1970-talet och de senaste från 2009. Numer har han slutat att resa dit p.g.a. trängseln som är överallt, trafiken har ökat enormt under den här tiden. Många av medlemmarna kände Vincent sen tidigare genom att de deltagit i någon av hans resor. Ämnet för dagen hade lockat ett 70-tal medlemmar. Det ställdes också rikligt med frågor under efterföljande fikastund (kaffe med macka och kaka). Det lämnades också information från KPR:s arbete av Birgit Andersson. Träffen avslutades med lottdragning i det sedvanliga lotteriet.

• Förberdelse med möblering av lokalen
  • Medlemmarna börjar fylla upp lokalen