Medlemsträff 2019-03-18

Måndagen 18 mars hölls medlemsträff i Ansgarsgården.

• Handarbetarna, från vänster Ann-Marie Petterson, Frederika Nordgren, i mitten ingen handarbetare, Margareta Nyhammar och Anita Lindblad
  • Ann-Marie Pettersson hjälper till att hålla upp Frederika Nordgrens stora quiltade täcke
  • Anita Lindblad med två av sina alster
  • Ett antal löpare som skapats av Anita Lindblad
  • Anita Lindblad med två av sina alster
  • Ett antal löpare som skapats av Anita Lindblad

Till medlemsträffen var den rutinerade musikanten Björn Pettersson, från Emmaboda, inbjuden. Mellan visorna, av bl.a. Evert Taube, Nils Ferlin och Stefan Demert, bjöd han på trevligt mellansnack med anknytning till artisterna. Framträdandet var mycket uppskattat. I samband med fikat såldes lotter. KPR- representanten höll också information om vad de fått ta del av. Barbro Magnusson, i egenskap av reseansvarig i föreningen, informerade om resan till Hälsingland 5-8 maj och dagsresan till Öland 23 maj. Fyra damer ur grupper som håller på med quiltning och damastvävning presenterades, och en del av deras arbeten visades  en trappa ner.