Månadsmöte 20 april

Den 20 april hölls månadsmöte i Ansgarsgården.

• Bo Krister under sitt framträdande

Mötet inleddes med att ordförande Jan Mikaelsson hälsade medlemmarna och dagens underhållare, Bo Krister Carlsson, välkommna. Därefter följde femtio minuters underhållning där Bo Krister sjöng Elvislåtar och berättade om en ung Elvis. För att variera framträdandet hade han plockat in lite annat från folkkära artister, som Sven-Erik Magnusson, Dan Andersson och även "Lilla vackra Anna" av Alf Pröjsen (ursäkta stavningen) där han bytte ut Annas namn mot namnet på en av damerna i publiken.

I samband med kaffesamkvämet hölls lottdragning. Birgitta Gustavsson informerade om vad som avhandlats på distriktets årsstämma i Oskarshamn 24 mars. Medlemmarna uppmanades också att tänka efter om man var intresserade av att deltaga i sommarfesten som anordnas på Ronneby Brunn 16 augusti, där alla Smålandslänen är inbjudna.