Den 21 maj hölls medlemsträff i Ansgarsgården.

Vid medlemsträffen som hölls måndagen 21 maj var insatsledare Charlie Dziobek, från Räddningstjänsten, inbjuden för att tala om saker att tänka på i det dagliga livet, både inom och utom hemmet. Han visade hur en hjärtstartare fungerar, och påtalade vikten av att ha brandsläckare hemma och även en brandfilt. I samband med brandsläckare upplyste han om en sak som antagligen var okänd för de flesta, nämligen att man några gånger om året skall vända släckaren upp och ner för att motverka att släckpulvret klumpar ihop sig i botten. Prio nummer ett, om man skall gradera åtgärder, är givetvis att ha brandvarnare uppsatta i olika rum, bor man i ett hem med flera våningar är det viktigt att det finns varnare på de olika planen. Man måste även skapa en rutin för att byta batterier regelbundet. Tyvärr var inte den publika upp slutningen så god trots det viktiga ämnet, 45 personer deltog.

• Insatsledare Charlie Dziobek under föredraget