Medlemsträff 19 oktober

• Johan Thelin inleder sin föreläsning
  • Johan Thelin läser ur sin bok
  • Johan Thelin säger några väl valda ord som avslutning

Den 19 oktober hölls medlemsträff i Ansgarsgården. Ordförande Jan Mikaelsson hälsade medlemmarna och dagens föreläsare välkommna. Föreläsare var prästen Johan Thelin, numera pensionär även om han har fortsatt som vikarierande präst på Öland. Ämnet för dagen var hans bok "Jarls saga", en berättelse som bygger på att vi har ett område i Nybro som heter "Paradiset". Det är en fiktiv berättelse med ett visst historiskt verklighetsunderlag, namn på personer är inte autentiska, men de som räknar sig som gamla Nybrobor har nog möjlighet att ta till sig av berättelsen. Johans framställning av bokens innehåll var mycket intressant och fängslande. Som vanligt avslutades träffen med kaffe med dopp och lottdragning.