Medlemsträff 2019-01-21

Den 21 januari hade vi en medlemsträff i Ansgarsgården.

• Karin Månsson berättar om verksamhetens olika delar
  • Mats Johansson under presentationen av Vilhelm Mobergbiografin
  • En intresserad åhörarskara som lyssnar till biblioteksfolket
  • Förberedelse inför medlemsträffen
  • Karin Månsson berättar om verksamhetens olika delar
  • Mats Johansson under presentationen av Vilhelm Mobergbiografin
  • En intresserad åhörarskara som lyssnar till biblioteksfolket
  • Förberedelse inför medlemsträffen

Vid medlemsträffen den 21 januari hade vi besök av personal från Nybro Bibliotek, Karin Månsson och Mats Johansson. Vi fick presentation av några nya böcker, speciellt rekommenderade Mats den nyutkomna biografin "Mannen i skogen", som handlar om Vilhelm Moberg och hans författarskap, där man kan se att hans personer och deras liv har paralleller till hans eget liv. Biblioteket har mycket mer än utlåning av böcker i sin verksamhet. Ex.vis tillgång till dator, hjälp med start av släktforskning m.m. Birgit Andersson, vår representant i KPR, gav information om vad de avhandlat i rådet. Under det avslutande kaffet visade en entreprenör-säljare, upp en produkt att applicera på stengolv för att göra dem halkfria, vilket inte finns så stort behov av hos oss vars hårda golv består av trä eller plastmattor. Lottdragningen som följde bidrog till att vissa mungipor åkte uppåt medan andra kanske åkte neråt.