Tidigare program

I samarbete med Folkhälsorådet anordnar SPF Seniorerna Strömmen Seniordans på Strömstads Friluftsmuseum Söndagarna 1/7, 8/7, 15/7, 22/7, 29/7, kl. 14 - 16. Kurt Jerrys spelar upp, och voffelkaféet håller öppet. Alla välkomna (2018!)

PROGRAMMET FÖR HT 2018: Vi träffas som vanligt i Folkets Hus kl. 15.00, 2:a måndagen i månaden.
10 September: Seniorshopen visar sin höst -och vinterkollektion i en mannekänguppvisning. Möjlighet finns att handla de kläder vi anser oss behöva. 8 oktober: Margareta Nordström från Ekoparken här i Strömstad kommer och berättar allt om Carl von Linné. 12 november: Leif "Pedda" Pedersen från Öckerö i Göteborg kommer för att underhålla. Han musicerar och pratar mycket underhållande. 10 december: Julfest/julbord. Underhållning av Micke Karlsson. Mer info (pris mm) meddelas på månadsmötena. Pg: 645 70 29-4, eller Bg Nordea: 121-9989 för inbetalningar. Bifoga namn och adress, samt vad betalningen avser! OBS! det är viktigt att ni anmäler er aktuella postadress, tel.nr. resp. e-postadress, eller andra ändringar till: Birgitta Johansson, mobil 073-843 7303 alternativt: kavle.birgitta@telia.com.Vår hemsida: www.spfseniorerna.se/strommen

Något att tänka på: Lite motion har stor betydelse för hälsan. Fysisk aktivitet minskar risken för t ex inflammationer. Och man behöver inte bli vare sig svettig eller anfådd. Det viktigaste är att man rör på sig och inte blir stillasittande! >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

PROGRAMMET FRÅN VÅREN 2018: 8 Januari: Minnen från två fältflygarliv. Föreningens medlemmar Rolf Ohlsson och Lennart Hansson berättar och kåserar (bilder). 12 Februari: Årsmöte . Sedvanliga förhandlingar. Seniordansarna uppträder. JanTeuber visar och berättar till bilder från förra årets verksamhet. 12 mars: Antibiotika till folk och fä; en infekterad fråga om vår överlevnad. Claes Toreld berättar om riskerna med spridningen av antibiotika. - Förbeställning av lunch för dom som vill gå till Tinna's och äta efter visningen av hallen på temadagen. 15 mars: Temadag. Besöka den sen två år nya Aktivitetshallen, där Marcus Palm guidar oss. Eventuell möjlighet att äta lunch där vid 12 - 13-tiden. 9 april: Hur fungerar en synfoniorkester? Kenneth M. Linton ambassadör vid Göteborgssymfonikerna berättar och ger smakprov. Förbeställning/betalning 150,- till våravslutningen. 14 maj: Vårfest med mat och dryck och hemlig gäst. Mer information kommer på månadsmötena.
Minns vårt motto: "ATT LEVA NÖJD OCH FRISK - SÅ LÄNGE SOM MÖJLIGT!" Glöm heller inte att röra på dig - Vinter som sommartid; DET MÅR DU BRA AV!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

PROGRAMMET FRÅN HÖSTEN 2017: 11 september: Ulf Hansson berättar om slaget vid Strömstad. 25 september: Temadag. Stenhuggarperioden i Krokstrand. SPF Seniorerna anordnar en UTFLYKT TILL "Kaffeskvaller" i Krokstrand. Välkomna på kaffeskvaller i Folkets hus i Krokstrand den 25 september kl. 14˗16. Platsen Krokstrand är starkt kopplad till Folkets hus, sannolikt Bohusläns äldsta. Det var våren 1902 som stenhuggarna gick samman och högg grundstenarna till detta hus för att få en plats där de kunde tala fritt. 115 år senare kommer kärringarna till tals på husets bioduk. Vi visar Granitbergens döttrar och bjuder på kaffeskvaller. Vad har hänt under den tid som gått och hur ser framtiden ut? Kolla mer på Mötesnytt!

Program: Föredrag om Krokstrand. Karin Askberger Gott fika med Bullar, Silviakaka och Kung Håkons kaffebröd hembakade av Maj Filmen Granitbergens döttrar (14 minuter)

Pris: 100 kr per person.

Anmälan till: Solgerd Schwartz tel. 0526-61935 eller till Anna Mattsson tel. 070 670 41 23

Vi försöker ordna samåkning! Anteckna på anmälningslistan 11 sept om Du behöver skjuts. Anteckna om Du anser Dig kunna ta någon/några medåkande.

09 oktober: Mannekänguppvisning. Seniorshopen kommer med sin höst -och vårkollektion.

23 oktober: Temadag i församlingshemmet. Patientnämndens funktioner med nya lagar och regler. Ordförande Christer Nilsson(c) och Carola Qvist(s)

13 november: Per Arne Hellman från Hogdalsnäset berättar om binas liv och om honungstillverkning.

11 december: Avslutningsträff med julfest. Underhållning av gruppen Fridas gubbröra. Kl 15 på Skagerack. Pris 200,-. Till Bg: 121-9989. Skriv in vad betalningen avser!!

Minns vårt motto: "ATT LEVA NÖJD OCH FRISK - SÅ LÄNGE SOM MÖJLIGT!" Glöm heller inte att röra på dig - Även vintertid; DET MÅR DU BRA AV!