God Jul o Gott Nytt År

God Jul och Gott Nytt År

Kära Medlemmar i SPF Seniorerna Solberga Hålta

Julen närmar sig och vi håller på att pynta våra hem med allahanda belysningar, tomtar, ljusstakar och julblommor. Vi låtsas som att helgerna blir som alla tidigare helger. Vi blir dock hela tiden påminda om, att julhelgen 2020 kommer vara annorlunda. Vi kommer inte att kunna träffa barn, barnbarn och vänner som vi brukar. Vi måste hela tiden tänka på att hålla distans. Ibland blir all information om den pågående pandemin och dess följder allt för påträngande. Men SPF vänner det kommer en ny vår med förhoppningar om, att vi kan återgå till att umgås som vi brukar.

Jag vill tacka Er alla för att Ni fortsätter och stödjer vår förening. Vi behöver alla medlemmar mer än någonsin í dessa Corona tider

Du och Din familj Tillönskas

EN GOD JUL 2020 och ETT GOTT NYTT ÅR 2021

En stjärna i vårt fönster,
ett ljus på varje bord,
en lingonkrans på dörren,
en sång - och glada ord

En lukt av lack i huset,
av hyacint och gran,
och hemligt pappersprassel
och mycket marsipan.

Nu sitter vi och väntar,
för allt är klart och gjort.
Just nu går julen sakta -
sen går den väldigt fort!

Gunnar Gustafsson, Ordförande

Skålldal den 15 december 2020