Aktiviteter 2019

Aktiviteter som månadsmöten, trivselkvällar, grillfest, sillunch, julfest. Resor och utfärder finns under separat flik Resor-Utflykter.

Julfest 7 December

Vi var 61 medlemmar på årets Julfest Lördagen den 7 December i Kode Hemvärnsgård.

Det blev en bra start på julfesten med fina och stämningsfulla sånger framförda av Lucia och tärnor från Kode, arrangerade av Anette Olsson.
Några julsånger tillsammns med vissångare Tom Raspertin, sedan var det dags för  god julmat, med sill o potatis, Janson, revben, skinka, korv, köttbullar med mera.

Efter maten blev det mer allsång och andra visor tillsammans med Tom.
Sedan blev det en julklapp till alla som har varit snälla, och det hade vi alla varit som tur var.

Vår ordförande Gunnar Gustafsson tackade alla som bidragit till Julfesten och önskade alla medlemmar en God Jul 2019 och Gott Nytt År 2020.

Månadsmöte 29 November, 51 deltagare

Äntligen så fick vi se solen och vi hade det sista mötet (tillsvidare) på Solhaga. Kenneth och Kenneth dvs Doukomp underhöll oss med fin musik och många fina melodier och en och annan rolig histroria. Det var både Svenska och Engelska klassiker som "Volare" och"Tennese Walz" . Igen ett trevlig månadsmöte.

Fina smörgåsar till kaffet.

Månadsmöte 25 Oktober, 53 deltagare

Matshuggspojkarna underhöll med musik. Sex glada och duktiga musikanter med Rune (91 år) i spetsen gav oss gammalt och nytt, som Trio med Bumba, Sven-Ingvars, Bröderna Lindqvist (Viggen så klart), Lasse Dahlqvist. Rune framförde "När ljusen tändas på andra sidan bron" med stor inlevelse och samtliga avtackades med ljudliga applåder.

Månadsmöte 27 September, nästan 50 deltagare

Ingen underhållning denna gång men en väldigt intressant information om Familjejuridik av Jan-Erik Axelsson och Ditte Alderman från Axelssons Familjejuridik.
Vi fick veta att det är viktigt att ha ett testamente. Inte bara om man har särbobarn utan i nästan alla lägen. Lite information om vad som gäller för gifta och sambo.
Sedan lite tänkvärt angående framtidsfullmakt. Till sist livsarkivet där man kan skriva ned den information som dina anhöriga kan behöva veta för att ta hand om allt det praktiska efter din död. Livsarkivet kan också säkert lagras hos Axelssons.

Mer information finns hos Axelssons Famlijejuridik, klicka här

Boule sommaren 2019

Äntligen fick vi en boulebana i Kode.
Bertil Lennartsson har utnämnts till 2019-års manlige SPF:are i vår föreningen för sina stora insatser för att få en Boulebana till föreningen.

Månadsmöte 24 Maj 2019, 43 deltagare

Alltid lika trevligt när Lasse Pettersson från Tjörn kommer och underhåller oss. Denna gång var det musik som kretsade runt tjörn och havet utanför. Många fina låtar och berättelser om låtarna och om olika levnadsöden.

Invigning av ny Boule bana på Lunnevi Kode

Äntligen så har vi fått en riktig Boule bana i Kode. Stort tack till Bertil och Lars-Erik som har jobbat hårt att få till detta. Den 8 Maj så var det invigning och spel, vi var nästan 30 personer som deltog.

Det kommer nu att vara spel varje Onsdag 11:00-13:00. Vi spelar c:a en timme sedan lite rast med eget fika sen c.a en timmes spel igen.

Gamla som nya spelare är välkomna till Lunnevi Onsdagar kl11:00, klot finns att låna.

Månadsmöte 26 April, 42 deltagare

Ett trevligt återbesök av Alf och Jan som med gitarr och dragspel underhöll oss med fin musik och roliga historier. Låten "Hello Marylou" klingar forvarande i mitt huvud.

Månadsmöte 29 Mars, 50 deltagare

Emil Andersson, dragspelare och vissångare, från Kärna underhöll oss med fina visor som Inbjudan till Bohulän. Vi fick höra mer musik från Evert Taube, Alf Robetsson, Roland Cedermark med flera.

Månadsmöte 22 Februari, 46 deltagare

Ulf Magnusson "Brevbäraren från Mölndal" underhöll oss med en intressant berättelse och visade bilder på hur det var att vara lantbrevbärare i Mölndal på 70-talet. Vi fick en utförligt inblick hur en dagstur med lantbrevbäraren Åke Matsson gick till.

Ulf Magnusson

Utdelning av post hemma på gården.

Åke på hembesök för dagens ärrenden