Aktiviteter 2018

Aktiviteter som månadsmöten, trivselkvällar, grillfest, sillunch, julfest. Resor och utfärder finns under separat flik Resor-Utflykter.

Julfest 8 December 2018

Vi var nästan 50 medlemmar på årets Julfest Lördagen den 8 December i Kode Hemvärnsgård. Det blev en bra start på julfesten med fina och stämningsfulla sånger framförda av Lucia, tärnor och stjärngosse från från vår skola, arrangerade av Anette Olsson.
Efter Lucia blev det god julmat, med sill o potatis, Janson, revben, skinka, korv, körbullar med mera. Allt ackompanjerat med lite julmusik av Gunilla Hansson på dragspel. Efter maten sjöng vi några julvisor som allsång. Sedan kom tomten långt inifrån Svartedalen och delade ut en julklapp till alla som har varit snälla, och det hade vi alla varit som tur var. Vår ordförande Gunnar Gustafsson tackade alla som bidragit till Julfesten och önskade alla medlemmar en God Jul 2018 och Gott Nytt År 2019.

Gunnar Gustavsson

Månadsmöte 30 November, 50 Deltagare

En mycket bra underhållning av Tonsteget från Uddevalla. Lennart och Bert spelade och Mia sjöng. Vi fick höra många fina låtar, Lillbabs, Sven-Ingars m.m. Mellan låtarna en hel del historier och minnesvärda ord. En riktigt trevlig stund tillsammans.

Månadsmöte 26 Oktober 2018, 43 deltagare

Kommunpolisen Daniel Hjerpe och Robert Andersson från Kungälvs kommun gav mycket nyttig och bra information om säkerhet i hemmet.

Solberga Hålta SPF 40 års jubileum

Frdagen den 12 Oktober firade vår SPF förening 40 år på Kode Hemvärnsgård. Vi var ett 65-tals medlemmar som fick trevlig underhållning med Lena och Rolf, det blev lite allsång och en del goa låtar.

God mat med förrätt och exotisk planka och framför allt en god tårta. Vår distrikordförande medverkade också.

Måndadsmöte den 28 September 2018, 51 deltagare

Dags igen för Morfars Trio, från Åsa, med Lennart på dragspel, Ronnie gitarr och sång, och Stig på klarinett. Bra musik, en del Lasse Dahlqvist låtar och mellan låtarna några roliga citat från barn. En riktigt trevlig underhållning.

Sillunch Augusti 2018

Traditionsenlig silllunch med underhållning av Daga o Rolf

Grillfest Juni 2018

Vi var lite över 40 personer som hade en trevlig grillfest på Kode Hemvärnsgård med catering med grillat och tillbehör från Ingelas trädgårdar.
Underhållningen denna kväll var Refräng & Co som består av Gunilla och Kent som spelade och sjöng allt från Elvis Presley till Lill-Babs.

Besök på Buderöds Museum den 4 Juni 2018, 17 deltagare

Se lite text och bilder under Resor-Utflykter 2018 eller klicka här

Månadsmöte på Solhaga den 25 Maj 2018, 40 deltagare

Maria och Patrik underhöll oss denna sköna Fredag i Maj. Vi fick höra fin sång från Patrik och fint pianospel från Maria. Det blev några musikaler och andra finstämda låtar. Väldigt bra och trevligt.

Månadsmöte på Solhaga den 27 April 2018, 35 deltagare

Dags igen för en trevlig underhållning av Lilla Bandet från Färgelanda, Ulrika Claesson med sång och Johan Pettersen på keybord. Det började med ett par låtar som vi förknippar med Lill-Babs som gick bort nyss. I övrigt blandad musik och trevligt prat mellan låtarna. Även lite allsång fick vi vara med på. En god fredagsunderhållning med fin sång och musik.

Månadsmöte på Solhaga den 23 Mars 2018, 48 deltagare

En fint återbesök av Lasse Petersson. Vi har en lång vinter så Lasse muntrade upp oss med några vårvisor som Vintern rasat ut, Ja det är våren, Jag tror på sommaren. Vi fick ett sånghäfte och det var roligt med lite allsång. Förutom vårvisor så blev det en del visor och lite trevligt prat. Alltid lika underhållande når Lasse gästar oss.

Månadsmöte på Solhaga den 23 Februari 2018, 45 deltagare

En ny mycket trevlig underhållning av Lena och Rolf från Göteborg. Lena och Rolf spelade sjöng. Vi fick höra många fina låtar, Alf Robertsson, Elvis, Vikingarna m.m. Lite allsång och några roliga historier.