Text och Bilder på Aktiviteter 2016

Aktiviteter som månadsmöten, trivselkvällar, grillfest, sillunch, julfest. Resor och utfärder finns under separat flik Resor-Utflykter

Julfest 2016
Vi var nästan 60 medlemmar på årets Julfest Lördagen den 17 December i Kode Hemvärnsgård. Det blev en bra start på julfesten med fina och stämningsfulla sånger framförda av Lucia, tärnor och stjärngosse från årsklass 3-6 från vår skola, arrangerade av Anette Olsson.

Efter Lucia blev det god julmat, med sill o potatis, Janson, revben, skinka, korv, körbullar med mera. Allt ackompanjerat med lite julmusik av Roland Larson och Stig Alfredsson. Efter maten sjöng vi några julvisor som allsång. Sedan kom tomten långt inifrån svartedalen och delade ut en julklapp till alla som har varit snälla, och det hade vi alla varit som tur var. Vår ordförande tackade alla som bidragit till Julfesten och önskade alla medlemmar en God Jul och Gott Nytt År.

Månadsmöte November 2016
Ett upplysande och underhållande möte ned Janne Stenberg. Janne pratade varmt om sin favorit skatan samt om många andra fåglar. Vi var 51 som fick se några bilder på stora och små fåglar och ett mycket intressant anförande av Janne.

Trivselkväll med bingospel den 10 november 2016 på Solhaga
Vi var 37 st. som spelade bingo drack kaffe med smörgås och umgicks, därefter lyssnade vi på trevlig underhållning. Underhållare var Gunilla Hansson som spelade dragspel och sjöng kända melodier, som vi alla kunde sjunga med i.

Månadsmöte Oktober 2016
En riktigt trevlig underhållning av Refräng och Co. Vi var 47 som fick lyssna och sjunga med på gamla fina visor av bla. Östen Warnebring, Lasse Dahlqvist, BAO med flera.

Lundgrens Primörer den 15/09-2016
Mats Lundgren besökte oss på Kode Hemvärnsgård med lite historia om han själv och Lundgrens primörer. Vi fick provsmaka på många goda frukter, som ananas, melon, vindruvor, clementiner och en del nya frukter som Kiwibär och plattnektariner. Allt var mycket gott. Lite kaffe med kaka, sedan kunde vi handla lite frukt som Mats hade med sig.
Länk till Lundgrens primörer webshop
Det är inte fel på er syn, skärpan är dålig, tyvärr.

Månadsmöte September 2016
Lasse Pettersson underhöll oss alla 44 igen, denna gång var det låtar och visor från Orust och Tjörn. En hel del anekdoter och roliga historier. Alltid lika trevligt att lyssna på Lasse.

Grillfest Juni 2016
Vi var lite över 50 personer som hade en trevlig grillfest på Kode Hemvärnsgård med grillat och tillbehör från en cateringfirma.
Gunilla Hansson underhöll med sång och dragspel.

Månadsmöte Maj 2016
Via alla 45 fick en trevlig underhållning av Kerstin Apelgren från Stenungsund med god hjälp av Roger Jakobsson, Roland Larsson och Gert Sjöstrand.

Månadsmöte April 2016
Underhållare på mötet var Alf och Jan som spelade och sjöng för oss samt en hel del roliga historier fick vi alla 52.

Månadsmöte Mars 2016
Underhållare på mötet var Mats Rutgesson som spelade och sjöng för oss, vi var endast 30 pga närhet till påskveckor.

Månadsmöte Februari 2016
Underhållare på månadsmötet var Lasse Pettersson från Tjörn som bjöd os 47 på en mycket underhållande musikalisk resa från Strömstad till Marstrand.

Besök på Tonsjö i Kode Jan 2016

Uppdelat på två grupper fick vi en intressant rundvandring och information om Tonsjö av Mats Tonsjö.

Tonsjö AB är, som hela namnet avslöjar, ett familjeföretag. När Bror Tonsjö år 1962 grundade sin mekaniska verkstad här i Kodetillsammans med ett par anställda, specialtillverkade de maskindelar till andra företag i trakten. Han la direkt grunden för en expansiv utveckling. Kärnvärden som ärlighet, innovation, arbetsglädje och långsiktighet har lett till trygghet för företaget och dess anställda. Nu ägs företaget av tredje generationen Tonsjö, maskinparken uppdateras ständigt, utveckling och innovation värdesätts. Verkstaden har ökat i storlek från 270 kvadratmeter till 6000. Personalstyrkan består nu av drygt 100 kompetenta medarbetare.