Om föreningen

Vad är SPF Seniorerna?

SPF Seniorerna, Sveriges Pensionärsförbund är en medlemsorganisation för alla som har rätt till pension oavsett ålder och är partipolitiskt och religiöst obundet.

SPF Seniorerna har ca 250 000 medlemmar, cirka 800 föreningar och 26 distrikt.

SPF arbetar med och verkar för:
<> en god äldrepolitik
<> folkhälsa och kompetensutveckling
<> gemenskap

SPF Seniorerna ELIN
SPF Seniorerna ELIN är Skövdes yngsta SPF-förening (start 2010-02). Föreningen etablerades på initiativ av och med stöd från SPF Skövde med idén att skapa flera föreningsalternativ för Skövdes allt fler pensionärer ("person som har rätt att uppbära pension av något slag samt den som är gift eller sambo med medlem"). Föreningen har i februari 2018 ca 400 medlemmar.
SPF Seniorerna ELIN:s verksamhet erbjuder gemenskap, underhållning, nya kunskaper och insikter samt motionsaktiviteter - ofta i kombination. I ELIN lägger vi särskild vikt vid att göra det möjligt att lära känna nya vänner och skapa en gemenskap som stärker vår trygghet. Vid våra träffar äter vi oftast en måltid tillsammans som ger tid för samtal och umgänge. I våra motionsaktiviteter är prat och diskussioner lika viktiga som den fysiska aktiviteten. Kunskaper ska ge nytta och nöje och hjälpa oss att följa med i det samhälle som ständigt utvecklas och förändras.
I ELIN finns stora möjligheter för dig som vill ta initiativ och ta på dig en ledande roll för något särskilt intresse eller helheten.
Även medlemmar i andra SPF-föreningar är välkomna att i mån av plats delta i många av ELINS aktiviteter och arrangemang.

Om du vill bli medlem i SPF Seniorerna ELIN så kan du gå till sidan "Bli medlem" och fylla i och skicka webbformuläret. Kontrollera särskilt att SPF Seniorerna ELIN anges som önskad förening (det finns tre andra SPF-föreningar i Skövde).
Alternativt kontakta vår medlemshandläggare Erna Jangenfelt 070-215 44 05.
Medlemsavgiften är 300 kr.
Om du är medlem i annan SPF-förening och vill bli "vänmedlem" i ELIN, så kontakta Erna! Årsavgiften fär vänmedlemsskap är 100 kr.

Diplom utdelat till föreningen vid jubileumsfesten 4 december 2021.

diplom2.jpg